lørdag den 27. marts 2021

Praksisafprøvning - Majbrith

Praksisafprøvning med bønne såning - start d. 17. marts

D. 17. marts satte jeg gang i min praksisafprøvning som jeg har beskrevet i skitsen herfor. Det var en super dejlig formiddag, med skønne engagerede børn! Det blive spændende, hvor længe der går inden mine og børnenes bønner får sat spirer. Det forventer jeg helt sikkert de har måske allerede fredag, med den varme der er de her dage, fra solen. Og så har jeg hørt bønner spirer hurtigt… 

Især min egen, som jeg har sået i glas mellem kaffefilter og glasset forventer jeg kommer hurtigt. Børnenes er jeg lidt mere spændte, på da de er sået midt i glasset og noget har et låg af silkepapir over sig. En spændende process. 


Mandag d. 22. marts: Bønnerne har virkelig ladet vente på sig! Men jeg tror at jeg kunne ane en lille forhøjning i en af børnenes glas i dag 

Torsdag d. 25. marts: Det var først i dag jeg kunne skimte en lille spire på vej ved min egen bønne. 


Fredag d. 26. marts : Det var virkelig til både min egen og børnenes store overraskelse i dag se hvor det var meget tydeligt at spiren vokser NEDad! Det var der ingen af os der havde forudset eller troet kunne ske. Men super fedt at se og høre børnenes reaktion, “har du vendt den forkert Majbrith? Er du sikker på det er meningen? Hvad så når den når helt ned til bunden af glasset?” 


De er er skarpe de børn ;-D

FORTSÆTTELSE FØLGER….


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dyreholdsopgaven

Vi maler bænkebider på sten Processen i at en sten som er et hårdt materiale, kan forvandles til en smuk bænkebider, giver mange muligheder....